dilluns, 28 de desembre del 2009

L'aprenentatge amb l'ordinador

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor: JCLic

Un programa senzill d’utilitzar i d’entendre per tal de poder aprendre fàcilment el nom de les diferents eines d’un laboratori. He considerat que l’ordinador fa la funció de tutor ja que només es dedica a indicar els noms corresponents a cada imatge i també fa de corrector.

La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne: Logo

Logo és un programa on una tortuga segueix les teves instruccions. La dificultat està en que l’animal només respon a unes ordres que pugui entendre facilment i són força limitades. Per tant la persona encarregada de donar ordres ha de ser molt precís en quan les dóna. L’ordinador és un simple alumne de tu, que fas de mestre al donar les indicacions a seguir.

La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador: Crayon Phisics

Un programa molt vistós i atractiu per als infants. L’objectiu és marcar el camí a una pilota per tal de que arribi a la marca establerta. El camí, dons, és realitzat per el nen o la nena. Aquest tindrà que reflexionar i pensar amb lògica quines han de ser les traçades que ha de fer. Per tant l’ordinador és un simple simulador d’unes accions purament físiques i matemàtiques.

La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina: Word

Un dictat simple i corrent amb l’única diferència de que estarà redactat en un ordinador en lloc d’un full. L’ordinador, concretament el programa Word, són simplement les eines per tal de que l’alumne pugui escriure el dictat. Són simplement la fulla i el bolígraf per escriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada